Hogyan tanítsunk társadalomtudományt?Hogyan tanítsunk társadalomtudományt?

Hogyan tanítsunk társadalomtudományt?

Elmélet a gyakorlat mögött.

Műhelykonferencia 

a BCE Nemzetközi Felsőoktatási Kutatások Központja és a BCE Szociológia és Társadalompolitika Intézet közös szervezésében

 

Helyszín: Budapesti Corvinus Egyetem, Központi Könyvtár akvárium terme

Időpont: 2017. május 31. (szerda), 10.00-12.30 

Társrendező: BCE Szociológia és Társadalompolitika Intézet

Az eseményt Nagy Beáta Intézetvezető (BCE Szociológia és Társadalompolitika Intézet) és Kováts Gergely igazgató (Nemzetközi Felsőoktatási Kutatások Központja) nyitotta meg. A megnyitó után öt – témájában és megközelítésében eltérő – rövid előadás következett.

Daruka Magdolna (BCE Tanárképző és Digitális Tanulás Központ) a hibrid oktatásról, ezen belül is a tükrözött osztályterem módszeréről beszélt, bemutatva, hogy milyen előnyökkel és költségekkel jár egy ilyen gyakorlat bevezetése. (prezentáció letöltése)

Gáspár Judit (BCE Döntéselmélet Tanszék) és Toarniczky Andrea (BCE Szervezeti Magatartás Tanszék) az RRI (Responsible Research and Innovation; magyarul: Felelős Kutatás és Innováció) koncepciója kapcsán kiemelték az oktatási intézmények társadalmi felelősségvállalásának kérdését, valamint annak fontosságát, hogy kutatói szemszögből nézzünk a saját oktatási gyakorlatunkra. (prezentáció letöltése)

Kovács Vilmos István (ELTE PPK Felsőoktatás-menedzsment Intézeti Központ) egy átalános áttekintést adott a felsőoktatási gyakorlatokkal kapcsolatos diskurzusról, ugyanakkor felvetette, hogy érezhető egy elmozdulás a tanítás felől a tanulás felé, azaz abba az irányba, hogy az oktató a tanulók/hallgatók saját tudásának felépítését támogassa. (prezentáció letöltése)

Glózer Rita (PTE BTK Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék) a médiatudomány oktatása kapcsán kiemelte a kreativitás fejlesztésének fontosságát, valamint, hogy ezen a területen nem mindig egyértelmű, hogy pontosan ki is a szakértő az oktató-hallgató kapcsolatban. A hallgatók ugyanis sokszor akár tájékozottabbak a legutolsó médiafogyasztási/használati trendekkel kapcsolatban, mint az oktatóik. Ez egy erőteljes átrendeződést von maga után, amely során az oktatói szerepet és az oktatási folyamatot is érinti.

Gelei András (BCE Szervezeti Magatartás Tanszék) a szervezetfejlesztés oktatása kapcsán kiemelte a személyes transzformáció fontosságát, amely egy olyan tanulási környezetben lehetséges, ahol a hallgatók valós tapasztalatokat szerezhetnek, valamint lehetőséget kapnak a tévedéseik felismerésére, még ha ez egy érzelmileg terhelt folyamat is. (prezentáció letöltése)

Az előadások után a közönség részéről több kérdés és megjegyzés is érkezett, amelyek az egészen konkrét oktatásmódszertani dilemmáktól, a hallgatói populáció képességeinek és motivációinak a változásán keresztül, a felsőoktatási keretrendszer innovációkat megnehezítő jellegéig terjedtek. A közönség részéről többen jelezték részvételi szándékukat további, hasonló tematikájú rendezvényeken.

 

Az esemény meghívója ide kattintva tölthető le.